IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari 458 Italia – заместникът на F430

Това са първите официални снимки и детайли от Ferrari 458 Italia – заместникът на Ferrari F430.

Ferrari 458 Italia – заместникът на F430
Новото Ferrari 458 Italia има доста общо в стилистиката си с Enzo, но има и доста от концепцията Mille Chili. Ferrari потвърди, че автомобилът с кодово име F142 за който дълго време се считаше, че ще носи обозначението F450, всъщност ще се казва 458 Italia. 


Името включва двигателя V8 с обем 4.5 литра, за който от Ferrari твърдят, че е атмосферният двигател с този обем, който има най-висока мощност. Този модел има определено характеристика на суперавтомобил, със своите 127 к.с. на литър от работния обем. Двигателят с обем 4498 см3 е олекотен и в същото време има невероятна компресия от 12.5:1. Неговата мощност е 562 к.с. при 9000 оборота в минута, като това са с 500 об/мин повече от максимума на двигателя при F430. Това го прави серийният автомобил с най-високи обороти произвеждан някога от Ferrari. 


458 Italia ускорява от място до 100 км/час за 3.4 секунди и има максимална скорост 320 км/час. Това е първият двигател разположен по средата на шасито, който използва системата на Ferrari за директно впръскване на горивото. Тази система се появи за първи път при California, която обаче е с двигател разположен отпред. 


Двигателят на 458 ще бъде с максимален въртящ момент от 539 Nm, наличен от 6000 об/мин. Интересно е, че 80% от максималният въртящ момент е наличен още при 3250 об/мин. Директното впръскване на горивото е позволило вредните емисии СО2 да бъдат намалени до 320 г/км. Това е по-малко от емисиите на F430 с мощност 483 к.с. и от 430 Scuderia с мощност 508 к.с. 


Ferrari вече монтира новата си скоростна кутия със седем степени и два съединителя при California. Сега тази трансмисия е модифицирана за да се използва и от 458 Italia. Колата е с диференциала E-Diff и със системата за контрол от F1-Trac skid control system. Вместо да има две системи за електронен контрол за E-Diff и F1-Trac, при 458 Italia системата (ECU) е само една, при това тя контролира и ABS. 


От Ferrari твърдят, че при този модел има 32% нарастване на ускорението при излизане от завой в сравнение с F430. Спирачките разполагат с изцяло новата система, наречена  „prefill”. Когато кракът на водача се вдигне от педала на газта, спирачният механизъм се включва и приближава накладките към дисковете. Това е позволило спирането на място от 100 км/час да е само 32.5 метра. 


Във Ferrari са използвали натрупания опит от окачването на 430 Scuderia, за да създадат окачването и на 458 Italia. Шасито на колата е изцяло от алуминий и е разработено с прякото участие на Михаел Шумахер и алуминиевите експерти от Alcoa, които са изградили нов завод край Модена специално за да произвеждат шасита за Ferrari. 


Дизайнът на 458 Italia е дело на Pininfarina, но в същото време силуетът е изваян след много часове прекарани във аеродинамичния тунел за болидите на Ferrari участващи във F1. Черните отвори за въздух в предната броня поглъщат енергия при деформация и в същото време спомагат за прилепването на колата към пътя и насочват въздуха към радиаторите пред предните колела. 


Задният дифузьор създава сила на притискане на колата към пътя равна на 140 кг. при 200 км/час. В интериора е взето много от луксозната California. 


Воланът и таблото обаче са изцяло нови. Ferrari 458 ще се произвежда заедно с California в завода в Маранело. Официалната премиера ще бъде във Франкфурт през септември, а продажбите в Европа ще започнат още през октомври. 


Ferrari 458 Italia ще има цена започваща от 170 000 евро. 
0 от 500